Oltcit - Technické informace - brzdová soustava

Automobily Oltcit jsou vybaveny dvouokruhovými kapalinovými kotoučovými provozními brzdami na kolech přední i zadní nápravy, vybavené omezovačem brzdného účinku na zadní nápravě. Provozní brzda je ovládána pedálem, který spolu se spojkou je zavěšený na společné konzole. Pohyb pedálu je přenášen přímo na hlavní tandemový válec brzdy krátkou tyčkou. Vyrovnávací nádržka brzdové kapaliny je umístěna přímo na válci. Okruh brzd přední nápravy je připojen k zadnímu vývodu (ve směru jízdy), okruh zadní nápravy je připojen k přednímu konci hlavního válce. V okruhu zadních brzd je zapojen omezovač brzdného účinku ovládaný pákovým převodem se silnou pružinou pohybem zadní nápravy. Slabá pružina omezovače slouží pouze k vymezení vůle mezi pákou a pístkem omezovače.

Přední kotoučové brzdy jsou umístěny přímo u rozvodovky na jejích výstupních hřídelích. Kotouče zadních brzd jsou upevněny přímo na hlavách kol. Parkovací brzda, nezávislá na provozní brzdě, působí mechanicky na kotouče předních brzd dvojicí nezávislých brzdových destiček, ovládaných ruční pákou a dvojicí lan s lanovody.

Předepsaná brzdová kapalina odpovídá normě SAE J1703c. Původní náplň předepsaná firmou Citroën je kapalina Total SY, výrobce dodává rumunskou kapalinu Lifrom 010 SY. U nás je vhodnou náhradou kapalina SYNTOL HD 205.

Pokud budete čistit brzdy a budete chtít vyndat prasátka, což jde opravdu špatně, upněte celé čelisti do svěráku, vezměte dva klíče (tak 17, 19), jednu stranu každého klíče dejte dovnitř prasátka a klíče dejte křížem. Pootáčením a tahem ven zkuste prasátka vyndat. Ale dejte pozor, aby Vám neruply.

 

 

Zpět na úvodní stranu