Oltcit - Technické informace - obecné

 Vzhledová příbuznost Citroënu Visa (viz. obrázek) a rumunského Oltcitu je sice nesporná, avšak jedná se o dva rozdílné automobily.

Na rozdíl od čtyřdobých kapalinou chlazených čtyřválců francouzské Visy jsou v Oltcitech použity vzduchem chlazené, čtyřdobé ploché čtyřválce v provedení „boxer“ s rozvodem OHC, technicky odvozené od motorů Citroën GS. Od Citroënu GS je převzato i několik dalších technických řešení.

 

Stručné shrnutí:

Plusy:

- poměrně dynamický a tichý motor (zvlášť francouzský)

- komfortní vnitřní vybavení

- dobré jízdní vlastnosti

Mínusy:

- poněkud „měkké“ brzdy

- kolísající spotřeba silně závislá na způsobu jízdy. Technický stav a způsob jízdy ovlivňuje spotřebu víc než by se mohlo zdát. Není problém jet se spotřebou 7 litrů ovšem také není žádný problém jet se spotřebou 12 litrů.

- technologie opravárenských prací vymykajících se běžným zvyklostem

 

Oltcit 11R, RL

 - uložení motoru - vepředu

- pohon na předních kolech

- zdvihový objem motoru: 1129 cm3

- vrtání 74 mm

- zdvih 65,6 mm

- komprese 9,0

- maximální výkon motoru podle ISO: 41.4 kW (57 koní) při 6 250 ot/min

- maximální točivý moment podle ISO: 77.5 Nm při 3 500 ot/min

- rozvor 2370 mm

- hmotnost 875 kg

- maximální rychlost 149 km/h

- zrychlení z klidu na 100 km/hod: 17.5 sec.

- otáčky běhu naprázdno: 900 (+50-0) ot/min

- spojka: suchá, jednokotoučová s talířovou pružinou, mechanicky ovládaná

- převodovka: dvouhřídelová s koly ve stálém záběru s jištěnou synchronizací ve společné skříni s rozvodovkou. Vpřed 4 stupně, vzad 1 stupeň.

- provozní brzdy: kapalinové, kotoučové, dvouokruhové s omezovačem zadních brzd. Přední brzdy s vnitřním chlazením.

- parkovací brzda: mechanická, působící na přední kola

 

Oltcit 12TRS

 - zdvihový objem motoru: 1299 cm3

- maximální výkon motoru podle ISO: 44.2 kW (při 5 550 ot/min)

- maximální točivý moment podle ISO: 94.2 Nm (při 3 250 ot/min)

- zrychlení z klidu na 100 km/hod: 16 sec.

- otáčky běhu naprázdno: 650(± 0) ot/min

- spojka: suchá, jednokotoučová s talířovou pružinou, mechanicky ovládaná

- převodovka: dvouhřídelová s koly ve stálém záběru s jištěnou synchronizací ve společné skříni s rozvodovkou. Vpřed 5 stupňů, vzad 1 stupeň.

- provozní brzdy: kapalinové, kotoučové, dvouokruhové s omezovačem zadních brzd. Přední brzdy s vnitřním chlazením.

- parkovací brzda: mechanická, působící na přední kola

 

Zpět na úvodní stranu